Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011

Συμβουλές για πράσινη οδήγηση


Πως να φτάσω στον προορισμό μου

Σκέφτομαι το καταλληλότερο μέσο μεταφοράς για να φτάσω στο προορισμό μου.
Προτιμώ το περπάτημα η τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς απ’ ότι το αμάξι μου για τις μικρές αποστάσεις. Μοιράζομαι το αυτοκίνητο μου με τον γείτονά μου. Εξοικονομώ χρήματα, καύσιμο και κάνω μία ωραία κίνηση για τη πόλη μου.
Οι ρόδες που δεν είναι αρκετά φουσκωμένες φθείρονται πιο γρήγορα και υποχρεώνουν το αυτοκίνητο να καίει περισσότερη βενζίνη. Πριν από κάθε ταξίδι προσέχω πως οι ρόδες του οχήματος μου έχουν τη σωστή πίεση. Δεν ξεχνώ να πηγαίνω το όχημά μου για σέρβις και για ΚTEO. Είναι προτιμότερο και για την ασφάλειά μου.

Όταν επισκέπτομαι νέες περιοχές

Σέβομαι τα μέρη που επισκέπτομαι.
Δεν παραβιάζω προστατευόμενες περιοχές.
Σε μερικές περιοχές, τα απορρίμματα μου δεν μπορούν να διαχειριστούν. Μπορώ να τα πάρω μαζί μου στο γυρισμό (για παράδειγμα μπαταρίες, πλαστικές σακούλες κλπ. ) .
Το νερό είναι σπάνιο αγαθό, ιδιαίτερα σε κάποια μέρη. Προσπαθώ να περιορίσω τη κατανάλωση μου και προσέχω να μην το μολύνω με τον έναν τρόπο ή τον άλλον.
Δεν αγοράζω αντικείμενα που κατασκευάζονται από τοπικά ζώα, πέτρες ή φυτά πριν ενημερωθώ για το αν πρόκειται για είδος υπό εξαφάνιση ή αν υπάρχει κάποιο ηθικό ζήτημα που κρύβεται πίσω από την αγορά τους.

Οικολογική οδήγηση 

Εφαρμογώ το «Shift-up», δηλαδή, κατά τη διάρκεια της οδήγησης ανεβαίνω σε στροφές 2000 στροφές/λεπτό μέχρι 2500 στροφές/λεπτό γρήγορα και σταθεροποιούμαι σε αυτές.
Οδηγώ με σταθερή ταχύτητα. Αν φρενάρω και να επιταχύνω συνέχεια έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται πολύ ενέργεια. Με σταθερή ταχύτητα μπορώ να εξοικονομήσω γύρο στα 38% της κατανάλωσης βενζίνης.
Στο φρενάρισμα: Καλύτερα να απελευθερώνω απαλά το πετάλι του γκαζιού αφήνοντας μία ταχύτητα (και ας είναι υψηλή) αντί να πατάω φρένο. Έτσι αποφεύγετε την τριβή, το φρένο του κινητήρα έχει επίσης θετική επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου, στη μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, στην ασφάλεια της κυκλοφορίας και βελτιώνει την άνεση των επιβατών.
Πρόβλεψη: Για να οδηγώ με σταθερή ταχύτητα, σημαίνει πως πρέπει όχι μόνο να μην πατάω γκάζι συνέχεια αλλά και να προβλέπω τα συμβάν που θα με υποχρεώσουν να μειώσω ταχύτητα.
Για παράδειγμα:
  • προσέχω καλά τη σήμανση, τα πορτοκαλί φανάρια που αναβοσβήνουν με προειδοποιούν για μια ερχόμενη στάση γιατί θα περάσει το φανάρι στο κόκκινο… καλό θα ήταν να ξεκινήσετε να επιβραδύνετε όταν αναβοσβήνουν,
  • όταν πλησιάζω ποδηλάτες ή αγρόκτημα οχήματα ξέρω ήδη ότι θα χρειαστεί να μειώσω την ταχύτητα, δεν περιμένω την τελευταία στιγμή και φρενάρω απότομα… τζάμπα κατανάλωση καυσίμου …
Έτσι πάντα κοιτάζω μπροστά εκεί που κατευθύνομαι και έτσι τίποτα ή σχεδόν τίποτα δεν μπορεί να με ξαφνιάσει και να κάνω απότομες κινήσεις (οι οποίες καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο και είναι πιο επικίνδυνες).
Θα προσθέτουμε επίσης ότι η «αραχτή» οδήγηση επιτρέπει ασφαλέστερη οδήγηση αλλά και πράσινη οδήγηση. Είναι αλήθεια πως οδηγώντας στα 80 χλμ/ώρα αντί για 90χλμ/ώρα θα σας κάνει εξοικονόμηση ενέργειας και βενζίνης!
Επενδύστε στο αυτοκίνητο για σας! http://www.xestock.gr/web/main/index.php?la=2&xestock=nmc5fsh71ii67fb32qqc2f0iqbq26kmm&cid=45


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια σας καλοδεχούμενα όπως και οι απόψεις σας που μπορείτε να μας στείλετε στο xestock.gr@gmail.com!